Een Verzekering Die Niet Uitbetaald Bij Schade, Wat Kun Je Daar Specifiek Zelf Aan Doen? Lees Deze Handige Gids Door!

Een Verzekering Die Niet Uitbetaald Bij Schade, Wat Kun Je Daar Specifiek Zelf Aan Doen? Lees Deze Handige Gids Door!

Dit is geen samenzweringstheorie. Het is eerder een redelijke uitleg van hoe een verzekeringsagent geld verdient, en hoe een versteller zijn verhogingen, promoties en pats op de rug verdient om het bedrijf geld te besparen. Met andere woorden, deze individuele agenten en regelaars proberen gewoon voor zichzelf te zorgen. Iedereen doet dat tot op zekere hoogte. Het probleem met agenten en regelaars die dat doen, is dat ze vals spelen en de wetten overtreden die de procedures voor schadebehandeling regelen, dat is zeker het geval bij verzekeringen.

o Valsheid in geschrifte, je verzekering dekt je niet

Deze dekking biedt een uitkering voor situaties waarin de verzekerde (u) een ongeval heeft waarbij de andere bestuurder onverzekerd is of de andere bestuurder niet genoeg verzekerd is om de schade te dekken. De verzekeringsmaatschappij is ook wettelijk verplicht om een uitkering te verstrekken in het kader van de Persoonlijke Letselverzekering (PIP), dat wil zeggen dekking van medische rekeningen en loonverlies. Iemand die een autoverzekering in Amerika afsluit heeft automatisch deze twee dekkingen, tenzij de persoon die de verzekering aanschaft deze schriftelijk afwijst.

  • Wat er typisch gebeurt is dat de agent de persoon de aanvraag voor een verzekering laat ondertekenen, maar vergeet de persoon de “afwijzing van de dekking van de UM en PIP” te laten ondertekenen. Later, wanneer die persoon betrokken is bij een ongeval en een claim indient voor deze uitkeringen, ontdekt de agent dat er een handtekening op de aanvraag staat, maar dat de “afwijzing” niet is ondertekend. De agent vervalst dus de handtekening of knipt en plakt met een kopieermachine om de handtekening van de aanvraag op de afwijzingsformulieren te zetten.

o 515 Uitsluiting van de verzekering

Een ander voorbeeld op het gebied van autoverzekeringen doet zich voor wanneer een man en vrouw een verzekering kopen. De man kan een eerdere DWI-overtuiging hebben of te veel tickets, zodat, als hij met zijn vrouw op de polis staat, de tarieven te hoog worden voor hen om de dekking te kunnen betalen. Dus kopen ze de verzekering alleen op naam van de vrouw en ondertekenen ze wat een “515-uitsluiting” wordt genoemd, die bepaalt dat als er iets gebeurt terwijl de man de auto bestuurt, er geen verzekeringsdekking is.

Sommige agenten zullen de “515 uitsluiting” laten ondertekenen, maar vermijden om een naam op het formulier te zetten die aangeeft wie is uitgesloten. Later, als er een claim wordt ingediend, als de bestuurder iemand anders is dan de genoemde verzekerde, (in dit voorbeeld, de vrouw) zal de agent het 515-formulier invullen met de naam van die persoon, waardoor de maatschappij geen geld hoeft te betalen aan de claim.

o Een andere manier om een verzekering af te sluiten

Een agent die u helpt bij de voorbereiding van een aanvraag voor auto, huiseigenaren, leven, gezondheid of commerciële verzekering zal veel vragen stellen, schrijf uw antwoorden op het aanvraagformulier, en zet dan het formulier voor u voor de ondertekening. Wat niet vanzelfsprekend is, is dat de agent weet hoe elk van de vragen moet worden beantwoord om in aanmerking te komen voor dekking.

  • Als je antwoord op de vraag van de agent op een manier die zou hebben geresulteerd in de dekking wordt afgewezen, de agent waarschijnlijk genegeerd wat je zei en beantwoord op een manier die resulteert in de dekking wordt uitgebreid.
  • De agent is gemotiveerd om de verkoop te voltooien en de commissie te verdienen. De agent weet ook dat de statistische kansen zijn zwaar tegen een vordering wordt gemaakt. Echter, als je later een claim indienen, hebben de agent en de verzekeringsmaatschappij gemaakt voor zichzelf de mogelijkheid om u te beschuldigen van fraude en liggend op de aanvraag die u hebt ondertekend, en met behulp van deze als reden voor het weigeren van uw claim.

o Onjuiste ontkenning in de verzekering

Veel polissen bevatten paragrafen en clausules die niet wettelijk of juridisch afdwingbaar zijn. Maar het grote publiek, waaronder u, is zich doorgaans niet bewust van deze uitvlucht. Dus als u een claim indient, zal de verzekeringsmaatschappij u antwoorden met een brief waarin een of meer van de ongepaste clausules of paragrafen als basis of reden voor het ontkennen van uw claim worden genoemd.